The Power of Lemon Asli dan Aromaterapi Lavender Minyak Essential

The Power of Lemon Asli dan Aromaterapi Lavender Minyak Essential

The Power of Lemon!

"Apabila nasib tangan anda limau, membuat air limau." Dale Carnegie

Lemon ini merupakan salah satu buah-buahan saya atas. Ia potensi penuh sering diabaikan. Ia membantu membersihkan badan, membekalkan kita dengan pelbagai vitamin dan mineral, membantu keseimbangan keasidan dalam badan supaya sistem imun anda dan flora sihat dalaman anda boleh bertahan!

Lemon Fakta
Adakah anda tahu bahawa limau itu berasal dari China? Air limau yang merupakan kegemaran Maharaja Cina? Lemon yang digunakan untuk pelunturan dan sebagai astringen dan luar jalan ketika itu?

Pokok lemon adalah malar hijau yang kecil yang tumbuh sehingga enam meter dan kini ditanam secara meluas di seluruh Dunia.

Bagi anda penduduk di Amerika Syarikat, lemon membuat cara mereka kepada anda melalui mubaligh Katolik dan adalah pertama sekali ditanam di Arizona dan California!

Lemon Vitamin & Mineral:
Vitamin C, B5 & B6, Kalsium, Kalium, Copper, Thiamine, Riboflavin, Besi dan Magnesium
Limau make ini untuk salah satu sumber utama alam semula jadi kalium. Kalium membantu dengan otak dan fungsi saraf, membantu mengawal tekanan darah dan berfungsi dengan natrium untuk mengawal keseimbangan air dalam tubuh.

Asid-alkali pH Balance - Badan anda hidup subur di keseimbangan asid dan alkali. Lemon membantu keseimbangan ini. Walaupun sifat berasid, kesan ia mempunyai pada badan sekali ditelan adalah untuk meningkatkan keseimbangan alkali begitu seterusnya menjadi alkali dan memulihkan sistem imun anda.
Dan bercakap tentang sistem imun, limau juga membantu sistem ini dengan bioflavonoid yang, antioksidan dan kandungan vitamin C, yang seterusnya membantu dengan keradangan juga.

Yeap, semua kebaikan ini adalah buah-buahan berwarna kuning!

Tips Lemon segar:

Pertama sekali, sentiasa bilas dengan teliti kulit limau. Untuk tips di bawah, hanya bahagian dalam limau digunakan untuk jus.

Untuk mengurangkan demam & untuk detox:
Jus lemon segar menggalakkan peluh & membantu sakit blok. Apabila jus lemon dipanaskan, asid salisilik (mungkin lebih dikenali sebagai sebatian yang kimia yang serupa dengan komponen aktif aspirin) dihasilkan. Jus separuh limau pada waktu pagi air suam, tengah hari, dan malam membantu menghapuskan toksin dan melegakan sakit & sakit.

Sakit tekak cepat: Picit dari lemon segar atau limau keping 5-10 titis jus ke lidah anda & menelan titik ini. Biarkan titisan berlama-lama di bahagian belakang tekak anda. Adakah ini 20 minit sebelum dan selepas makan, minum. Adakah ini dua kali sehari selama seminggu untuk membantu dengan jangkitan tekak & meningkatkan sistem imun untuk selsema & flu.

Batuk: Minum jus lemon lurus ke atas atau dicampur dengan jus buah-buahan. Juga sebagai minuman topi malam panas, lemon adalah besar dalam todi panas atau minuman keras: Tambah air masak suam setengah jus lemon diperah, menambah jumlah kualiti madu secukup rasa.

Penurunan berat badan & detox: Lemon yang besar untuk membantu mengurangkan berat badan dan detox. Adakah setengah jus lemon yang baru diperah dengan segelas kecil jus lobak merah segar atau air suam pertama pada waktu pagi sebelum sarapan pagi dan lewat petang, untuk beberapa minggu.

Lemon Minyak pati
Dalam aromaterapi, lemon penting minyak mempunyai banyak kegunaan terapeutik. Jika anda tidak suka makan lemon, ini boleh menjadi satu alternatif untuk anda untuk mendapatkan manfaat daripada bahan yang baik limau cara yang lain.

Lemon minyak pati telah lama digunakan sebagai ubat untuk demam, penyakit berjangkit, terutamanya selsema. Ia menguatkan sistem imun, merangsang buah pinggang dan hati fungsi.

Main kegunaan terapeutik untuk:
Jerawat, kulit berminyak, ketuat, jagung, selulit, arthritis, kuku rapuh, selsema, jangkitan tekak, herpes, tekanan darah tinggi, batu karang dan vena varikos.

Bercampur dengan baik dengan minyak pati lain:
Chamomile, halia, lavender, Jintan saru, kemenyan, Adas & minyak sitrus yang lain.

Data keselamatan:

Bukan toksik. Kerengsaan mungkin dalam kepekatan yang tinggi pada kulit. Meningkatkan photosensitivity - mengelakkan cahaya matahari langsung selepas digunakan.

Lemon Minyak Essential Tips:

Tekak / Cold & Selsema / booster Imun:
Gunakan 4-5 titis minyak ke dalam pembakar minyak aromaterapi anda dengan sedikit air. Letakkan pembakar selama 20 minit di dalam bilik tidur anda sebelum tidur.

Kuis beberapa titik minyak pada dinding unit mandi anda (hanya pada jubin atau plastik) sebelum mendapat di bilik mandi. Stim air panas dari bilik mandi anda memandu molekul minyak pati ke udara memberikan anda penyedutan wap lemon.

Sebelum mendapat di bilik mandi menggugurkan beberapa titik minyak ke tuala muka anda. Gunakan tuala muka di bilik mandi dan gosok tuala pada dada dan lehermu.

Campuran Selulit: (Jumlah berikut hanya satu garis panduan) Bagi 10ml minyak pembawa (badam & germa gandum lebih baik) menambah hingga 2 titik minyak lemon, 1 setitik minyak limau gedang & 2 setitik minyak lavender, atau 3 titik minyak limau & 2 titik minyak lavender.

Ketuat: Tambah beberapa titik minyak lemon ke putik Q-tip dan memohon terus kepada ketuat. Anda juga boleh terus menggunakan jus lemon sebaliknya. Minyak lemon adalah lebih pekat dan lebih berkesan tetapi kedua-duanya adalah baik.

Resipi:

Satu tip yang limau besar untuk makanan adalah untuk membantu memelihara dan menghentikannya akan coklat dengan bantuan antioksidan limau itu. Sebagai contoh, memerah jus lemon lebih guacamole alpukat anda dan ini akan membantu memastikan ia dipelihara dan menghentikannya akan coklat yucky!

Lemon sos mustard untuk hidangan daging

6 T mentega tanpa garam atau minyak masak alternatif
2 ulas besar bawang putih, dihancurkan
3 T tanah kasar mustard Perancis
jus lemon 2
garam dan lada

Meletakkan mentega (atau minyak masak) & bawang putih dalam periuk kecil. Masak dengan api kecil 3 hingga 5 minit. Sebelum berkhidmat, pemukul baki bahan-bahan; campuran haba secara ringkas. Jangan biarkan haba kerana sos akan mengental.

Lemon sihat Ginger Yogurt Crumble Dessert

Mudah, peasy, lemon Squeezy!

Runtuh: Campurkan bersama-sama dihancurkan sehingga oat dilancarkan, walnut hancur, tambah kismis kecil maupun yang dihiris & dipotong dadu dan taburkan serbuk kayu manis. Campuran ini boleh menjadi citarasa anda supaya berseronok membuat campuran sendiri sihat anda! Runtuh yang membentuk asas dan 1/3 daripada pencuci mulut. Letakkan runtuh ini terus ke dalam mangkuk pencuci mulut / cawan anda. Saya biasanya berkhidmat pencuci mulut ini dalam cawan kaca.

LEMON / GINGER YOGURT: Gunakan rendah lemak pelan sihat yogurt. Yogurt gaya Yunani adalah baik. Masukkan jus lemon segar, sedikit jus halia yang baru diperah dan gaul rata tetapi perlahan-lahan ke dalam yogurt. Ini campuran yogurt perlu membentuk kira-kira 2/3 daripada pencuci mulut. Tambah ini sekarang di atas campuran asas yang runtuh.
Topping: strawberi segar yg dikupas & dihiris (atau buah-buahan lain). Sekarang hujan renyai-renyai madu berkualiti di atas mulut strawberi dan yogurt.

Dimasukkan ke dalam peti sejuk selama 15-20 minit untuk menyejukkan dan tidak ada ia!

Saya berharap anda mendapati maklumat yang menarik dan berguna.

NB: Isi kandungan artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja. Pembaca digalakkan untuk berfikir dengan teliti tentang apa-apa kesulitan yang dia mempunyai dengan kesihatan mereka sendiri dan untuk berunding dengan doktor mereka jika tidak pasti sebab atau sifatnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar