Kelebihan Witch Hazel

Kelebihan Witch Hazel

Sebagai orang muda yang membesar di West Virginia, hazel sihir tidak hanya sebahagian daripada dada perubatan kita, tetapi juga rejim kecantikan kami. Manfaat hazel sihir sebenarnya agak luar biasa, bergantung kepada apa yang anda gunakan untuk.

Witch Hazel, bagi mereka yang tidak tahu, adalah astringen, dan yang diperbuat daripada bahan yang sangat semula jadi, kulit kayu dan daun Amerika Utara Witch Hazel, yang adalah pokok renek yang tumbuh di Amerika Syarikat dan Kanada.

Hazel ahli sihir mempunyai sifat astringen, tetapi juga sangat popular untuk kegunaan lain selain daripada ciri-ciri perubatan juga. Terdapat pelbagai jenis produk yang dicampurkan dengan hazel ahli sihir, kerana tumbuhan kecil tidak membuat cukup satu minyak pati untuk membenarkan ia digunakan dan ianya agak kuat. Selain itu penambahan alkohol boleh membuat hazel ahli sihir lebih pengeringan supaya hydrosols atau hydrolates yang lebih lembut daripada pelbagai kedai ubat yang mengandungi begitu banyak alkohol juga dihasilkan,

Witch Hazel boleh digunakan dalam pelbagai cara, tetapi penggunaan utamanya adalah luaran, seperti pada luka, bengkak atau lebam. Manfaat hazel sihir sebagai astringen didokumenkan dengan baik seperti yang digunakan dalam rejim kecantikan, yang digunakan untuk menggalakkan kilauan untuk rambut dan juga sebagai rawatan untuk vena varikos.

Witch hazel mengandungi tanin, serta flavonoid, dan merupakan anti oksidan yang sangat kuat, yang boleh membantu untuk membersihkan luka sejuk, bersama-sama dengan melawan psoriasis, ekzema, kulit menggelembung, untuk rawatan dalam gigitan serangga, dan isu-isu semasa seperti oak racun dan ivy racun.

Biasanya manfaat witch hazel juga bersambung kepada perkara-perkara seperti bercukur mens ', yang merupakan garis besar yang pertama pertahanan dalam cukur membakar atau luka. Manfaat witch hazel juga memuji kitab itu "Doktor Book of Home Pemulihan" sebagai salah satu kaedah terbaik untuk merawat selaran matahari.

Ramai orang tidak sedar bahawa faedah hazel sihir melanjutkan ke kawasan-kawasan lain juga. Ia sering digunakan oleh mereka yang sedang mencari seorang pengganti yang lebih semula jadi untuk semburan rambut atau gel rambut bagi mereka yang mempunyai rambut berminyak.

Cukup amusingly, manfaat hazel sihir tidak berhenti di situ. Jika anda sedang mencari untuk produk semula jadi yang hebat untuk membantu anda dalam pertukangan anda atau projek kayu memulihkan, cuba mencurah kompaun hazel sihir pada permukaan kayu dan menonton masa ke masa. Witch Hazel dasarnya akan mula melembutkan varnis yang lebih tua yang ada di atas permukaan kayu.

Anda tidak boleh mengecilkan manfaat hazel sihir ketika datang untuk kecantikan, kesihatan atau rumah menggunakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar