Gas kronik dan Kembung - 3 Tips Menamatkan Gas kronik & Kembung!

Gas kronik dan Kembung - 3 Tips Menamatkan Gas kronik & Kembung!

Adakah anda sentiasa mengalami gas kronik dan kembung dan ingin tahu mengapa ini dan bagaimana untuk memperbaikinya? Nah hari ini saya akan menerangkan 3 cara untuk mengurangkan atau menghapuskan gas kronik tanpa melihat doktor dan terbaik dari semua cadangan terakhir saya akan membantu anda untuk menyembuhkan diri daripada gas yang kerap dan pelbagai masalah pencernaan yang lain anda mungkin mengalami juga!

3 Tips Menamatkan Gas Kronik dan Kembung

# 1: Berhenti minum dengan makanan: Anda memerlukan sekurang-kurangnya 30 minit sebelum makan untuk menghentikan minum cecair agar badan anda dapat menghasilkan jumlah yang cukup asid perut untuk menghadam makanan anda. Jika ini tidak dapat dilakukan maka anda akan mendapati bahawa anda akan menderita tanpa henti dari masalah penghadaman. Selain minum semasa atau dalam masa 2 jam selepas makan juga akan menyebabkan masalah yang akan berakhir di dalam gas, kembung dan masalah penghadaman lain.

# 2: Gunakan Probiotik: Bakteria berfaedah akan membantu badan anda untuk mencerna makanan dengan lebih berkesan apabila mereka mencapai kolon anda dan yang lebih penting bakteria ini diperlukan untuk memecahkan bahan-bahan dalam makanan yang menyebabkan gas untuk memulakan. Anda sebenarnya boleh menambah probiotik untuk kacang dengan sedikit air sebagai contoh dan meninggalkan mereka dalam sekelip mata dan pada keesokan harinya komponen yang menyebabkan gas dalam kacang akan telah dihapuskan.

# 3: Candida Cleanse: Punca yang paling biasa masalah pencernaan kronik adalah yis yang dikenali sebagai candida albicans. Kulat ini tumbuh di kira-kira 90% daripada penduduk dunia, secara amnya jika anda mempunyai sebarang masalah kesihatan walau apa pun atau yang pernah terpaksa menggunakan antibiotik anda mempunyai masalah Candida. Gejala-gejala yang disebabkan oleh itu hampir tidak berkesudahan, namun ia amat bermasalah ketika datang untuk pencernaan masalah, khususnya yang gas dan kembung. Jika anda membaca cadangan di atas mengenai probiotik kemudian anda sedar bahawa bakteria baik sebenarnya membantu proses penghadaman dan mengurangkan gejala-gejala seperti gas. Dengan baik apabila anda mempunyai penumbuhan yg terlalu cepat Candida bakteria baik anda ditindas oleh yis ini, dan sehingga ia sehingga kawalan anda akan terus mempunyai masalah penghadaman.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar