Terapi Tenaga untuk De-tekanan dan Membina Sistem Imun Anda

Terapi Tenaga untuk De-tekanan dan Membina Sistem Imun Anda

Tekanan dan kesan emosi dan fizikal negatif yang terhasil boleh menyumbang kepada jangkitan sinus. Kita perlu membina sistem imun kita untuk dapat mempertahankan menyerang bakteria dan virus yang menjadi punca utama jangkitan sinus. Apabila anda mempunyai jangkitan sinus, tahap tekanan anda sudah tinggi kerana badan anda menghadapi tekanan tidak bernafas dengan betul melalui hidung, sakit kepala, demam dan batuk.

Penyembuhan dengan tenaga adalah seni purba yang mengetuk ke dalam kuasa tenaga yang tidak dapat dilihat menggunakan warna, cahaya dan bunyi dan memanfaatkan tenaga semula jadi tumbuh-tumbuhan (aromaterapi dan perubatan herba). Terapi tenaga salah satu yang terbaik sinus remedi rumah boleh membantu dengan alahan kesihatan seperti jangkitan sinus, asma dan bronkitis kerana mereka boleh dikaitkan dengan tekanan.

Kesihatan yang baik dicapai apabila tenaga kehidupan yang mengalir di seluruh badan kita berada dalam keseimbangan dan mengalir tanpa halangan. Apabila aliran ini dihalang, ia akan membawa kepada gangguan atau ketidakharmonian dalam sistem badan kita. Terapi Tenaga bertujuan untuk mengukuhkan, mengimbangi dan membebaskan tenaga ini dengan pelbagai kaedah.

Terdapat banyak kaedah terapi tenaga - meditasi, senaman dengan qigong, Taichi atau Yoga dan terapi bunyi antara yang lain. Dalam artikel ini, kita akan membincangkan lebih lanjut mengenai meditasi. Meditasi adalah keadaan relaksasi yang mendalam dan ia membantu untuk mengembalikan keseimbangan dan keharmonian kepada sistem anda. Jika anda bermeditasi dengan betul selama 10 hingga 15 minit setiap hari boleh menjadi sebaik beberapa jam tidur dalam. Semasa meditasi, siaran gelombang otak alfa (mengalami semasa kita berada di dalam tidur yang mendalam tetapi semasa meditasi, ia lebih dipergiatkan). Anda boleh cuba latihan meditasi mudah lagi berkesan ini.

Berbaring di atas katil dan melegakan sebanyak ketegangan dalam otot anda yang anda boleh. Latihan ini akan mengambil masa kira-kira 20 minit dan pada masa ini, berbohong kerana masih yang anda boleh. Memberi tumpuan fikiran anda pada pernafasan anda. Seperti yang anda menarik nafas, bayangkan semua otot anda mula berehat, gambar mereka akan longgar dan lemah. Seperti yang anda menghembus nafas, berasa otot anda lebih tenang, seolah-olah anda bernafas segala tekanan dan ketegangan. Mengulangi kitaran ini selama 20 minit dan anda akan berasa segar dan bertenaga.

Meditasi adalah salah satu yang terbaik sinus ubat rumah untuk jangkitan sinus anda kerana ia adalah holistik dan anda boleh mengetahui lebih lanjut mengenai bagaimana untuk memanfaatkan kuasa ini tidak dapat dilihat tenaga dengan melawat laman web ini yang menggunakan teknologi gelombang otak untuk membantu anda untuk menghilangkan tekanan dan berehat , sangat berkesan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar