Boleh Pemakanan yang lebih baik dan penyembuhan semulajadi Jimat Kesihatan Anak Anda dan Kesihatan?

Boleh Pemakanan yang lebih baik dan penyembuhan semulajadi Jimat Kesihatan Anak Anda dan Kesihatan?

Sehingga beberapa tahun yang lalu kebanyakan wanita mempunyai pengetahuan asas bagaimana untuk membantu keluarga mereka pulih daripada kemalangan kecil, kecederaan dan penyakit. Kami tahu herba yang akan mengurangkan kolik bayi, merawat sembelit dan cirit-birit, menyembuhkan insomnia, menyembuhkan luka dan terbakar. Kami tahu bagaimana untuk mengembangkan, memelihara dan menyediakan buah-buahan dan sayur-sayuran segar dan menggunakannya untuk membuat berkhasiat, makanan yang seimbang yang disimpan keluarga kita sihat.

Masukkan perubatan moden dalam bentuk yang dihasilkan secara saintifik ubat-ubatan farmaseutikal, dan kemudahan makanan disediakan untuk rasa, tetapi tidak nutrisi. 'Dr. Ibu 'telah dipaksa untuk melepaskan kuasa beliau kepada doktor keluarga dan pasar raya beku makanan lorong.

Ubat bijak-wanita yang telah berdiri ujian masa, yang selamat, dipercayai dan mudah didapati - bebas daripada taman keluarga atau hutan berhampiran dalam banyak kes - keluar dari fesyen dan menjadi objek ejekan dan tersalah amanah: Mereka weren 't saintifik. Mereka lama. Mereka tidak tepat. Mereka tidak berusaha secepat sebagai ubat-ubatan moden.

Apabila sebilangan besar wanita dengan sekolah-kanak mula bekerja di pekerjaan sepenuh masa di luar rumah pada 1970-an dan 1980-an, tidak ada yang mempunyai masa untuk menyediakan makanan segar untuk keluarga. Ekonomi rumah kelas menjadi tidak popular dan akhirnya sekolah secara berperingkat-peringkat mereka keluar, kerana wanita muda digalakkan untuk bersedia untuk kerjaya di luar rumah.

Sekarang, ramai orang yang sedang membuat persediaan mengajar atau belajar bagaimana untuk menyediakan makanan keluarga berkhasiat. Ini bermakna bahawa dua generasi kanak-kanak telah sejak membesar makan makanan dan mudah cepat makanan pemakanan rendah dipelihara dalam tin, bungkusan dan peti ais. Makanan yang baru disediakan telah datang kepada bermakna makanan dari almari dipanaskan dalam microwave pada akhir hari yang sibuk. Sayur-sayuran segar diabaikan memihak kepada kentang goreng dan sos tomato.

Di mana ia mengalami ini meninggalkan kita sebagai satu masyarakat? Sakit dan lemak - terlalu banyak makanan dan zat - dengan tidak tahu bagaimana untuk menjadikannya lebih baik.

Anda mungkin pernah mendengar bahawa kanak-kanak dan remaja hari ini tidak mungkin untuk bertahan lebih lama ibu bapa mereka. Kesihatan mereka sudah serius dikompromi. Ramai kanak-kanak muda menunjukkan tanda-tanda kolesterol tinggi dan diabetes jenis 2, penyakit yang sebelum ini tidak begitu jauh tidak muncul sehingga pertengahan umur. Lebih ramai kanak-kanak yang menghidap kanser. Terdapat kanak-kanak lebih gemuk dan berat badan berlebihan hari ini berbanding sebelum ini dalam sejarah. Apakah warisan yang dahsyat kami mewujudkan - hari demi hari - untuk cucu kita - yang menjangkakan anak-anak kita masih hidup atau dapat menghasilkan semula apabila tiba masanya.

Keadaan ini menjadi terdesak. Tetapi ada harapan. Ia bergantung kepada kesedaran, pendidikan dan bersedia untuk membuat perubahan. Wanita boleh mengambil kembali kuasa mereka untuk membantu keluarga mereka sembuh dan menjalani kehidupan yang sihat. Kita boleh memberi nafas baru kanak-kanak kurang sihat dan diri kita sendiri. Penyelesaian-penyelesaian ini sebenarnya adalah mudah dan murah, tetapi kita perlu bersikap terbuka dan bersedia untuk mengambil tindakan.

Sebagai cara terbuka kita sudah bersedia untuk 'melakukan' sesuatu yang berbeza. Adakah ANDA terbuka?

Perubahan tidak berlaku kecuali ia menyakitkan terlalu banyak untuk terus melakukan apa yang kami telah sentiasa dilakukan. Adakah ia mencederakan cukup lagi?

Ia tidak cukup untuk 'tahu' apa yang perlu dilakukan, kita perlu memberi motivasi kepada diri kita untuk mengambil tindakan. Ini bermakna kita perlu mengubah tabiat yang selesa dan biasa.

Adakah anda sudah bersedia untuk membuat usaha untuk diri sendiri dan anak-anak anda?

Dalam usaha untuk mengambil kembali kesihatan yang baik kita, kita perlu ...
1. Semula menguruskan keutamaan kami dari membelanjakan wang untuk 'perkara' dan barangan status untuk membelanjakan wang kita kepada makanan yang berkualiti tinggi dan makanan tambahan untuk betul menyuburkan badan kita. Pada masa yang sama kita perlu menyusun semula keutamaan kita untuk membuat persediaan juadah aktiviti keluarga, dan bukannya memuatkan tanggungjawab pada satu orang dan mengurangkan kepentingannya. Apa pelaburan yang lebih baik mungkin ada daripada dalam mewujudkan kesihatan optimum bagi anak-anak kita dan diri kita sendiri dengan membina badan yang sihat dan mengajar tabiat makan yang sihat?

2. Kerap membuang toksin dari badan kita. Ia adalah satu fakta bahawa udara, air dan makanan tercemar dengan kekotoran. Apabila kita mengambil elemen-elemen penting ke dalam badan kita, mereka kekotoran berakhir di dalam badan kita, beban lampau organ penghapusan kami, tersumbat badan kita dengan bahan-bahan berbahaya dan menetapkan kita untuk mundur mudah.

3. Buang toksin dari fikiran kita. Ya, secara intuitif kita tahu bahawa fikiran toksik dan emosi menyekat aliran kesihatan yang baik dan kebahagiaan. Kita membenarkan diri kita untuk membuat pilihan yang sihat apabila kita berasa baik tentang siapa kita. Apabila kita merasa buruk tentang diri kita kita menghukum diri kita sendiri dengan pilihan miskin - makanan, hubungan, kekurangan penjagaan diri. Pemakanan Superior, pembersihan dalaman dan belajar bagaimana untuk melepaskan kepercayaan yang berbahaya dan pemikiran bekerjasama untuk mewujudkan orang yang bahagia dan sihat.

4. Pilih kaedah semula jadi penyembuhan apabila keadaan tidak mengancam nyawa. Keagungan penyembuhan semula jadi adalah hakikat bahawa terdapat banyak cara untuk sembuh perlahan-lahan, tanpa kesan sampingan ubat-ubatan yang ada. Apabila anda mencari kaedah penyembuhan semulajadi yang berfungsi untuk anda dan keluarga anda, anda mengambil kembali kawalan untuk membantu badan anda sembuh perlahan-lahan dan dengan mudah apabila ia kadang-kadang menjadi tidak seimbang.

Baru anda 'normal' akan menjadi badan dan minda yang sihat yang sembuh dari gangguan fizikal dan emosi kecil secara semulajadi, selamat dan murah.

Menjadi 'Pahlawan Ibu. Mencari dan menggunakan penyelesaian semulajadi yang benar-benar berkesan dan mengabaikan tentangan daripada bermaksud baik, tetapi keluarga yang kurang arif dan rakan-rakan. Dengan pilihan yang sihat anda, anda mempunyai kuasa untuk membuat kesihatan benar berlaku untuk diri sendiri dan keluarga anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar