Cadangan Diet untuk kanak-kanak dengan ADHD

Cadangan Diet untuk kanak-kanak dengan ADHD

Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) adalah masalah yang semakin meningkat di kalangan kanak-kanak di Amerika. Selalunya, keadaan ini ditangani dengan memberikan anak ubat-ubatan yang telah diketahui mempunyai kesan yang indah. Walau bagaimanapun, semua orang tahu bahawa semua ubat-ubatan yang ada boleh mempunyai kesan sampingan yang hanya boleh menambah kepada ketidakselesaan yang dirasai oleh pesakit ADHD. Atas sebab ini, ibu bapa telah mencari tempat alternatif bermakna untuk menangani ADHD pada kanak-kanak. Mujurlah, banyak ubat alternatif yang untuk berkesan sebagai ubat dalam merawat keadaan ini kanak-kanak. Sebahagian daripada rawatan alternatif adalah terapi, ubat-ubatan homeopati, ubat-ubat herba, dan mengikuti diet tertentu untuk kanak-kanak dengan ADHD.

Selain menjadi berkesan, rawatan-rawatan alternatif semula jadi juga terbukti selamat untuk kanak-kanak. Mereka telah diuji secara klinikal dan keputusan setakat ini telah menunjukkan bahawa rawatan alternatif tidak membawa kepada apa-apa kesan sampingan. Selain itu, mereka juga kurang mahal daripada ubat-ubatan; dengan itu, lebih ramai ibu bapa memilih jenis-jenis rawatan dan bukannya ubat ADHD.

Salah satu yang paling banyak digunakan rawatan alternatif untuk ADHD pada kanak-kanak adalah terapi diet. Tujuan terapi diet untuk kanak-kanak ADHD adalah untuk mengurangkan gejala ADHD pada kanak-kanak dengan mengubah diet mereka atau mengawal pengambilan makanan harian mereka. Terapi diet berfungsi dengan menyekat beberapa makanan yang boleh mencetuskan berlakunya gejala ADHD pada kanak-kanak. Juga terdapat beberapa makanan yang perlu dimasukkan dalam diet kanak-kanak ADHD ini.

Berikut adalah beberapa perkara untuk ADHD disyorkan diet untuk kanak-kanak:

o Buah-buahan segar dan sayur-sayuran. Ini adalah baik walaupun untuk kanak-kanak tanpa ADHD. Terutamanya untuk kanak-kanak ADHD, adalah disyorkan bahawa mereka diberi banyak sayur-sayuran dan buah-buahan dan bukannya makanan yang mengandungi banyak gula dan karbohidrat. Gula telah dikaitkan dengan bermulanya hiperaktif dan agresif pada kanak-kanak dengan ADHD. Oleh kerana itu, makanan yang terlalu banyak gula tidak digalakkan untuk kanak-kanak. Buah-buahan dan sayur-sayuran adalah pilihan yang lebih baik.

o Beri biji rami anak anda dan minyak primrose petang. Ini mengandungi tahap minyak omega. Minyak omega yang baik untuk kanak-kanak dengan ADHD.

o Sentiasa menggalakkan anak anda minum air yang banyak.

o Jangan masukkan minuman berkafein dalam diet anak anda. Beri dia alternatif lain jus buah-buahan itu.

o Beri makanan organik anak anda. Makanan organik tidak mengandungi bahan kimia yang boleh menyebabkan sebarang masalah kesihatan yang tidak diingini atau tingkah laku yang tidak menyenangkan.

o Beri anak makanan tambahan DHA dan pelbagai vitamin.

o Elakkan daripada memberi ikan anak anda dengan tahap yang tinggi merkuri. Ikan boleh dimasukkan dalam diet kanak-kanak dengan ADHD kerana ia adalah sumber yang baik Omega 3. Walau bagaimanapun, sebelum memberi ikan kanak-kanak itu memastikan bahawa ia tidak mengandungi tahap merkuri yang tinggi. Mercury adalah berbahaya.

Diet ADHD disyorkan telah terbukti oleh sesetengah ibu bapa untuk menghasilkan penambahbaikan yang indah pada kanak-kanak. Keputusan positif tidak boleh dilihat dalam sekelip mata, walaupun. Tetapi lama-kelamaan, hasilnya dapat dilihat dan dinikmati oleh kedua-dua ibu bapa dan kanak-kanak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar