Gout Relief - Makanan Yang Membantu Gout di kaki saya

Gout Relief - Makanan Yang Membantu Gout di kaki saya

Pelepasan Gout boleh menjadi semudah menukar diet anda daripada daging merah untuk makanan laut. Malangnya, kebanyakan orang tidak menyedari banyak rawatan alternatif yang melegakan kesakitan gout. Pada akhir artikel ini, anda akan mempelajari 5 makanan yang secara semula jadi boleh memberikan kelegaan gout.

Saya baru-baru menemui satu forum kesihatan di mana seorang pesakit gout bertanya, "Apakah makanan yang membantu gout dalam makanan saya?"

Saya segera mencadangkan beberapa idea untuk orang! Berikut adalah beberapa cadangan yang anda mungkin ingin mencuba juga!

Mengapa Asli Gout Relief?

Ubat penahan sakit bukan cara untuk merawat gout! Walaupun ubat tahan sakit membantu dengan kelegaan sementara, anda akhirnya boleh mendatangkan lebih banyak mudarat daripada kebaikan dengan hanya menggunakan pengantaraan untuk rawatan anda. Malah, ramai pengguna ubat sakit telah secara kekal cacat sendi dan kaki mereka.

Penyelidikan telah membuktikan bahawa gout adalah disebabkan oleh badan yang tidak dapat mengusir asid urik dengan berkesan. Asid urik yang berlebihan akan deposit antara sendi (biasanya ibu jari kaki) dan akan menyebabkan sakit teruk.

Nasib baik, badan anda juga dilengkapi untuk mengepam asid urik. Dengan belajar bagaimana untuk mengepam kristal urik asid, anda akhirnya boleh menyembuhkan gout selama-lamanya.

Makanan yang Membantu Gout di kaki saya

1. Kajian telah menunjukkan kekurangan dalam vitamin A, B5 dan E boleh menyebabkan komplikasi gout. Mujurlah, terdapat banyak buah-buahan yang telah terbukti mengandungi vitamin dan membantu menyembuhkan gout. Anda perlu makan semua jenis beri. Satu pelan yang baik adalah untuk makan buah yang dalam musim.

2. Meneutralkan asid urik secara semulajadi adalah juga penting. Anda boleh melakukan ini dengan makan anggur, saderi dan avokado.

3. Minyak ikan adalah baik untuk jantung dan arteri anda dan juga sangat baik untuk mengurangkan keradangan sendi. Tambahan kapsul minyak ikan atau makan satu hidangan makanan laut setiap hari (kurang daripada 6 auns).

4. Anda perlu mengelakkan semua makanan yang berasal dari haiwan kerana kiraan purin yang tinggi yang ditukar kepada asid urik di dalam badan. Pastikan anda makan kurang daripada 6 auns daging tanpa lemak atau makanan laut setiap hari. Menjauhkan diri daripada daging merah dan produk tenusu lemak yang tinggi.

5. Satu peraturan baik ibu jari adalah untuk mendapatkan air yang banyak untuk membantu badan anda mengepam asid urik. Anda boleh melakukan ini dengan meminum air yang banyak atau juga mendapat banyak serat larut air yang dalam semua buah-buahan dan sayur-sayuran. Cuba untuk makan sekurang-kurangnya 7 hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran setiap hari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar